Well-tuned high-endsets sinds 1988!
Het hart van Rhapsody is de ‘tuning’: hoe stel je een set samen en hoe werk je dat uit bij de klant thuis. Het is vaak gebruikelijk live-muziek daarbij als uitgangspunt te gebruiken. Helaas wordt vrijwel alle live-muziek (klassiek uitgesloten) elektrisch versterkt. Dus wat is dan de referentie, akoestische muziek? En als akoestische muziek dan als uitgangspunt wordt gebruikt, waarom klinkt Mahler dan compleet anders in het Concertgebouw in Amsterdam dan in de Doelen in Rotterdam? En zit je daarbij voor- of achterin de zaal?
Kortom: live-muziek als referentie gebruiken is lastig. Voor Michael en Harry is daarom de microphonefeed de referentie. Met andere woorden: dat wat de producer heeft bedoeld tijdens de opname. Door de kennis die zij zelf hebben verkregen als klankregisseurs bij live-opnamen en studiowerk is het voor hen snel te analyseren wat er op de CD, LP of download als opgenomen muziek staat. Zo kunnen zij hun klanten op de juiste manier informeren wat er gebeurt in de opname zelf. Daarmee krijgt de klant een beter betrouwbaar beeld van waar hij of zij naar zit te luisteren.