AGENDA

MEET THE TEAM

Harry

Opgegroeid in een 100% popcultuur beleefde Harry begin jaren ’70 zijn eerste orgelconcert van Bach. Dat was op een voor die tijd fantastisch Hifi systeem. Sindsdien was mooi of lelijk voor hem niet meer aan de orde: vanaf dat moment was hij er diep van doordrongen dat alle soorten muziek en klank met de mens communiceren.

Michael

Michael groeide op met gitaren, basgitaar en drums. Hij is een muziek-freak pur sang. Muziek maken is zijn grote hartstocht gebleven, maar het vinden van zijn ‘holy grail’, ofwel de perfecte hifi-set, is een passie die erbij gekomen is.

AMAZING PRODUCTS

RHAPSODY ANALOG RECORDINGS

Rhapsody lanceert Rhapsody Analog Recordings of kortweg: RAR. Dit platenlabel neemt enkel en alleen analoog op. Het is een samenwerking van Michael van Polen, Frans de Rond (www.fransderond.nl) en Harry van Dalen gebaseerd op hun gemeenschappelijke passie voor geluid, klank en muziek.
De eerste twee albums zijn inmiddels als plaat en tape verschijnen. Het zijn live-to-two-track-recordings die het moment dat muziek gemaakt wordt, direct en puur vastlegt.
Voor meer informatie: www.RhapsodyAnalogRecordings.com.

De eerste twee RAR-albums zijn:
Rhapsody Analog recordingsLost & Found van pianiste Atzko Kohashi en vocaliste Denise Jannah. Live opgenomen in de luisterruimte van de Rhapsody-thuisbasis.
Sings Belafonte van Carmen Gomes Inc. en is opgenomen in MCO Studio 2 en een ode aan Harry Belafonte.

TUNING

Het hart van Rhapsody is de ‘tuning’: hoe stel je een set samen en hoe werk je dat uit bij de klant thuis. Het is vaak gebruikelijk live-muziek daarbij als uitgangspunt te gebruiken. Helaas wordt vrijwel alle live-muziek (klassiek uitgesloten) elektrisch versterkt. Dus wat is dan de referentie, akoestische muziek? En als akoestische muziek dan als uitgangspunt wordt gebruikt, waarom klinkt Mahler dan compleet anders in het Concertgebouw in Amsterdam dan in de Doelen in Rotterdam? En zit je daarbij voor- of achterin de zaal?

Kortom: live-muziek als referentie gebruiken is lastig. Voor Michael en Harry is daarom de microphone-feed de referentie. Met andere woorden: dat wat de producer heeft bedoeld tijdens de opname. Door de kennis die zij zelf hebben verkregen als klankregisseurs bij live-opnamen en studiowerk is het voor hen snel te analyseren wat er op de CD, LP of dowload als opgenomen muziek staat. Zo kunnen zij hun klanten op de juiste manier informeren wat er gebeurt in de opname zelf. Daarmee krijgt de klant een beter betrouwbaar beeld van waar hij of zij naar zit te luisteren.

OUR BRANDS

AUDIO ANALOGUE
Audio Analogue

AUDIOQUEST
AudioQuest

AUDIO RESEARCH
Audio Research

AURENDER
Aurender

ALIENO (exclusief)

BASSOCONTINUO
Bassocontinuo

BENZ
Ben Micro Cartridges

CreaKtiv (audio meubels)

CONQUISTAR
Tingsha Audio

DCS
dCS

DR. FEICKERT
Dr.Feickert Analogue

EAT
European Audio Team.com

ELAC
Elac luidsprekers

ESTELON
Estelon speakers

FURUTECH
FuruTech

GOLDENEAR
GoldenEar Technology

GRAHAM ENGINEERING
Graham Engineering

GRADO
Grado

HARMONIX
Harmonix

IKEDA
Kaji Lab

JELCO
Jelco tonearms

KISEKI
Kiseki

KOETSU
Koetsu Cartidges

exclusief: MAGICO
Magico Speakers

MARTIN LOGAN
Martin Logan

MCINTOSH
McIntosh

MIT
MIT Cables

MOON
Simaudio

MONITOR AUDIO
Monitor Audio

NAGRA
Nagra Audio

NAIM
Naim Audio

ORTOFON
Ortofon

Pegaso

PRIMALUNA
PrimaLuna

PRO-JECT
Pro-Ject Audio Systems

REED
Reed

exclusief: SCHNERZINGER
Schnerzinger

SHELTER
Shelter Audio

SHUNYATA
Shunyata

SONITUS Acoustics
sonitus acoustics

SONUS FABER
Sonus Faber

exclusief: SOULUTION
Soulution Audio

SPECTRAL
Spectra Audio

exclusief: TAD
TAD Laboratories

TECHDAS
TechDAS

TRAFOMATIC AUDIO
Trafomatic audio

VIBEX
Vibex

ZELLATON
Zellaton

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave